TTV Een en Twintig spoort aan om thuis te tafeltennissen!

maandag
mrt 2020

Ook TTV Een en Twintig sluit zijn deuren tot vooralsnog 6 april 2020. Om de verspreiding van het virus aan te pakken, is eerder vorige week door de NTTB besloten om de competitie voor tenminste een week stil te leggen. Inmiddels is besloten om in ieder geval tot het einde van de maand geen wedstrijden te spelen. De nieuwste maatregelen van de overheid leiden er ook toe dat ook de speelzaal en kantine dicht blijven tot in ieder geval het einde van deze maand.

Blijf in beweging

TTV Een en Twintig zag op social media iets leuks voorbij komen, namelijk vriend- en buurvereniging ATTC’77 plaatsten een leuk bericht op Facebook. Zij dagen iedereen uit wie het vaakst een pingpongballetje in de lucht en op zijn/haar batje kan laten stuiteren. Challenge accepted: die uitdaging gaat ook TTV Een en Twintig niet uit de weg!

Maar waar het natuurlijk om draait, is om in beweging te blijven. In deze tijd is het belangrijk niet weg te zakken in je stoel, maar waar mogelijk actief bezig te blijven. Want waar je voorheen twee keer in de week kwam tafeltennissen in de tafeltennishal in Beek en Donk, zit je nu thuis. TTV Een en Twintig roept op om in beweging te blijven.

Daarom wat extra tips om thuis in beweging te blijven voor de tafeltennissport.

Naast deze bewegingstips kun je natuurlijk ook gewoon gaan ping-pongen, daar waar tafeltennissen is ontstaan. Wist je dat tafeltennis nu helemaal niet meer lijkt op de sport tennis, maar oorspronkelijk wel een uitbreiding is op de tennissport? Ping-pong is ontstaan aan de eettafel wegens weersomstandigheden, later is de tafeltennissport op zichzelf een eigen sporttak geworden.

Dus schuif die stoelen aan de kant, maak een provisorisch netje, pak je batje uit de kast én ping-pongen maar!

Volg de Beek en Donkse Tafeltennisvereniging op Facebook en Instagram.