TTV Een en Twintig klaar voor Table Stars

donderdag
jun 2018

Op woensdag 20 juni zijn 4 leden van TTV Een en Twintig opgeleid tot Table Star Trainer.

Samen met deelnemers van TTV Stiphout, TTV Flash, TTV Veldhoven, TTV Mierlo en ATTC ’77 volgden Eva Verrijt, Bert Coolen, Jordi Kivits en Jeroen Engelhart de interessante workshop in de speelzaal van TTV Stiphout.

Table Stars is een leuk lesprogramma voor kinderen van 6 – 12 jaar, de basisschoolleeftijd.

Op een leuke en uitdagende wijze komen kinderen in aanraking met de tafeltennissport. Door de gevarieerde oefenstof en spelelementen krijgen kinderen spelenderwijs belangrijke vaardigheden aangereikt die ertoe leiden dat de oog-hand-coördinatie verbeterd wordt, het vermogen om te kunnen concentreren toeneemt en de fijne motoriek gestimuleerd wordt op deze jonge leeftijd. Het lesprogramma is zo opgezet dat deze zowel met als zonder tafeltennistafel uitgevoerd kan worden. Daarmee is Table Stars uitermate geschikt om als vervanging van de gymles aan te bieden op de basisschool.

TTV Een en Twintig overweegt met het Tabel Stars programma de samenwerking te zoeken met het basisonderwijs en kinderopvangorganisaties in Beek en Donk.

Juist omdat verenigingen in de directe omgeving ook met Table Stars aan de gang willen gaan, kunnen we onze krachten bundelen en de jonge jeugd een mooi tafeltennisprogramma aanbieden.
Het opleiden van 4 Table Stars trainers bij TTV Een en Twintig is alvast een veelbelovend begin.

Table stars