Tonnie van Berlo dartkampioen van TTV Een en Twintig!

zondag
mei 2019

Zaterdagavond 25 mei werd het jaarlijkse darttoernooi van TTV Een en Twintig gespeeld. Het is alweer de 14e keer dat Tonnie van Berlo met veel passie het jaarlijkse toernooi organiseert. Dit jaar mag Tonnie extra trots zijn, hij is er namelijk zelf met de titel vandoor gegaan. Nog niet eerder in de afgelopen 14 jaar wist Tonnie de titel te pakken. Mede dankzij Tonnie zijn zus, Hanny Vereijken die het toernooi samen met Tonnie heeft voorbereid, kon Tonnie zich optimaal concentreren tijdens de finalewedstrijd.

Meer dan 30 deelnemers namen dit jaar deel aan het darttoernooi van TTV Een en Twintig. Ook de winnaar van 2018, Henk van der Bruggen ging de strijd naar de titel weer aan. Op 6 dartbanen werd er begonnen met zes vijf-kampen. De winnaars gingen door naar vier vier-kampen. De laatst geƫindigde in de poule gingen nog door in de verliezersronde. De halve finale werd bereikt door Rowena de Haas, Patrick Biemans, Jordi Kivits en Tonnie van Berlo. Patrick wist met 2-1 van Rowena te winnen. Tonnie won met 2-1 van Jordi.

Tot de finale werd er vanaf de 301 gespeeld en ging het om twee gewonnen Legs. Dubbel-uit werd vanaf de kwartfinales ook een eis. De finale werd gespeeld vanaf 501, drie gewonnen legs en natuurlijk dubbel-uit. Patrick kwam op voorsprong, wist helaas de dubbel tijdens de tweede Leg niet te vinden en het werd 1-1. Het werd snel 2-1 voor Tonnie. Patrick kwam in de vierde Leg snel terug en het leek 2-2 te worden. Maar met een prachtig einde wist Tonnie een schitterende worp in de dubbel 20 te gooien. Tonnie won de finale met 3-1 tegen Patrick Biemans. Het was een spannende familie-finale!

Het jaarlijkse darttoernooi was weer een groot succes! Tonnie van Berlo kijkt nu al uit naar de 15e editie van het darttoernooi, maar eerst een jaar genieten van de titel: Dartkampioen TTV Een en Twintig 2019!

Naast tafeltennis organiseert TTV Een en Twintig dus ook andere activiteiten. Een sportieve en actieve vereniging van Laarbeek.

WhatsApp Image 2019-05-26 at 01.16.35