Onze voorzitter nu ook voorzitter van het Afdelingsbestuur

vrijdag
mei 2018

Eind 2017 viel bij de tafeltennisverenigingen van de afdeling ZuidWest een oproep voor een buitengewone algemene ledenvergadering in de bus. Onderwerp van de vergadering het implementeren van de bestuurlijke vernieuwing binnen onze afdeling. Rond dezelfde tijd ontving Jeroen Engelhart een verzoek van het hoofdbestuur waarin hij gevraagd werd een bijdrage te leveren aan het proces om te komen tot een nieuw afdelingsbestuur.

Er is het laatste jaar veel veranderd in de organisatie van de afdeling ZuidWest. Vanaf december 2017 heeft een groep mensen toegewerkt naar een nieuw afdelingsbestuur. Jeroen Engelhart en Alexander Heil nemen de uitdaging aan om tafeltennis in ZuidWest samen met de verenigingen de aandacht te geven die het verdient. Zij hebben aangegeven dit niet alleen te kunnen. In de voorbereiding op de vorming van het Afdelingsbestuur hebben Mick van Hoof en Roger van der Hammen een bijdrage geleverd. Zij zullen geen deel uitmaken van het nieuwe Afdelingsbestuur, maar hebben wel aangegeven betrokken te willen blijven en het nieuwe Afdelingsbestuur actief te willen ondersteunen.

‘De afgelopen jaren zijn verschillende ontwikkelingen zoals de veranderende functie van (tafeltennis)verenigingen, een terugloop van leden en hoe we met elkaar om gaan als gevolg van verdergaande digitalisering, zichtbaar. Dit zijn bedreigingen én kansen voor onze verenigingen. Daarvoor zullen we een gezamenlijke aanpak moeten vaststellen en uitvoeren, waarbij we rekening houden met de doelstellingen van verenigingen. Het verbeteren van de communicatie tussen verenigingen, de regio’s, de afdeling en het hoofdbestuur is de basis voor verdere visievorming en uitvoering’, geeft Jeroen Engelhart aan.

Sinds 2005 is Jeroen Engelhart voorzitter van TTV Een en Twintig en vanaf jongs af aan recreatief competitiespeler. Daarnaast heeft hij de trainersopleiding TT2 gevolgd en geeft hij wekelijks training aan senioren bij TTV Een en Twintig.

De visie van hoe het nieuwe afdelingsbestuur zou moeten functioneren is een bestuur dat van aanpakken weet en dat samenwerkt met de verschillende werkgroepen, individuele adviseurs en verenigingen.

Afgelopen woensdag 16 mei 2018 heeft de algemeneledenvergadering van de afdeling ZuidWest plaatsgevonden in Oudenbosch en is Jeroen Engelhart verkozen tot voorzitter van het Afdelingsbestuur voor een periode van 2 jaar.