Koninklijk Dubbeltoernooi

maandag
apr 2019

Op donderdagavond 25 april heeft Tafeltennisvereniging Een en Twintig een voorschot genomen op de Koningsdag. Elk jaar vindt rond de Koningsdag het Koninklijke Dubbeltoernooi plaats bij de tafeltennisvereniging. Tijdens het toernooi zijn er twee meerkampen gespeeld. De dubbelteams zijn bij binnenkomst eerlijk verloot en vastgelegd door de wedstrijdleiding. Rond 19.45 uur werden de dubbelpartners bekend gemaakt en heeft voorzitter Jeroen Engelhart het toernooi geopend. Samen hadden de duo’s een raking, een min ranking. Op basis van speelsterkte worden er minpunten verzameld. Deze worden opgeteld met de ranking van de tegenstander en het team die overblijft met de punten krijgt dat in minpunten. Zo moet ieder duo knokken om Koning te worden van het toernooi. Wanneer een speler een oranje kledingstuk of accessoire draagt krijg je er iedere game 1 punt bij.  Op deze manier was het toernooi leuk voor iedereen!

In totaal waren er 13 duo’s, 26 fanatieke tafeltennissers hebben gestreden om de Koninklijke titel. Uiteindelijk werd het een spannende finale tussen het duo: Helmi Eekels en Eva Verrijt, tegen het duo: Tarek Abusdadao en Jeroen Engelhart. Uiteindelijk wisten Tarek en Jeroen te winnen. Zij werden gekroond door de nummers twee, later op de avond. Het was weer een geslaagd toernooi voor de tafeltennisvereniging. Volgend jaar rond Koningsdag, zal het toernooi weer plaatsvinden.

Uitslag Koninklijk Dubbeltoernooi 2019

1. Tarek en Jeroen